2013. február 9., szombat

VII. Téli Margita Terepmaraton


Táv: 44 km, szint: 800 m.
 

Szokásos februári kötelező esemény jött el ma. Két órával a rajt előtt ébredtem, és összedobtam négy tojásból rántottát, majd 8-kor ettem még egy banánt, a rajt előtt pedig egy kis csokit. Kíváncsi voltam meddig bírom kaja nélkül, hiszen eddig mindig végigzabáltam a hosszú futásokat
.
 
Teljes nyugalommal rajtoltam, nem akartam benézni túl gyakran 160 fölé, ezért már a bazilikánál leszakadtam a srácokról, és saját tempóra álltam rá. Babatpusztától kezdtem igazán élvezni a dolgot, lassan, de biztosan morzsoltam fel a mezőny végét. Margita emelkedője se hatott meg túlságosan, ahol meredeknek éreztem ott persze sétáltam.

 
A plusz kör Erdőkertes fele hamar lement, most már nem frusztrált a gondolat, hogy 5 km-rel hosszabb a táv, mint a régi túrákon. Egy laza lecsorgás Domonyvölgybe, közel 28 km-nél és 3 óránál jártam, amikor megálltam frissíteni a ponton. Egy müzliszelet és 3 nápolyi. Ennyit vettem magamhoz összesen az egész futás alatt. Persze a folyadékot folyamatosan, módjával pótoltam. Könnyedén ment a zöld házi emelkedő is, innen egy futót hajkurásztam, végül a Kőkeresztnél tudtam megcsípni. Valószínűleg hozzájárult a sikerhez az is, hogy életemben először megfutottam az Erzsébet-pihenő és a Kőkereszt közt lévő hosszú aszfaltos emelkedőt. Hm, érdekes. Juharoson szép kis hó volt, visszaértem Gödöllőre, de ott még 4-5 kilit le kellett győzni. Elfutottam a háztömböm előtt, és átléptem a célkaput. 5:11:55. Tűrhetőnek gondoltam akkor, aztán mikor hazaértem, és megnéztem a tavalyi időt, majdnem dobtam egy hátast. Most 8 perccel mentem jobbat. Upsz…

 
Érdekes volt az élmény, kevés táplálékkal végig menni. Persze a reggelinek biztos volt hatása, de reggelizni eddig is reggeliztem. Reményeim szerint a szervezetem kezd hozzászokni a tartalékok felélésére futás közben. Ezt viszont azt is jelenheti, hogy a közel jövőben javulni fogok a futásokon… Meglátjuk.
 
 

7 megjegyzés:

  1. Az a 8 perc mosta akkor sok vagy kevés? :-)

    Nem vagyunk egyformák, én ezt egész sok kajának nevezném. Az persze bíztató ha jól érezted magad közben és jól ment! (pláne ha több frissítéshez vagy szokva)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen sok a 8 perc. :) Mivel szándékosan "lassan" próbáltam menni.
      Eddig mindig sokat ettem közben, tavaly is volt szendvics, banán, csoki. Most kimaradt, viszont az energiával nem volt gond.

      Törlés
    2. Akkor klassz! :-)
      Nem vagyok egészen képben az útvonallal, így nem tudtam, "mit ér" ez az idő :-)

      Következő hétvége kalandjai?

      Törlés
    3. Galyavár 110... Haha, csak vicc volt. :)
      Elméletileg szerda-csütörtök túlélőtúrára megyek a Bakonyba. Kb. 50-60 km, nagyrészt éjszaka.
      Szombaton, ha jó idő lesz, akkor Zöld 20 a nejemmel, kedvet kapott a futáshoz. :)

      Törlés
    4. Ja, azt láttam az FB-n, hogy te Galyavárra mész. Kemény, a maraton is. Sok sikert, hajrá!

      Törlés
    5. Most olvastam, hogy lerövidítették a túlélőtúrát?

      Törlés
    6. Igen, az történt, de nem teljesen úgy van, ahogy a neten írják. Nem írok róla, majd szóban elmondom a Balaton-felvidéken. :)

      Törlés